29 Ocak 2015 Perşembe

Bir karadeniz harikası:Siron

     Bir iki gün önce kuzenim uzun süredir yapmadığım ama çok sevdiğim Siron un tarifini sordu bana. Ben de aklıma gelmişken canım çekti yapayım bari dedim :)

    Siron karadenize özgü çok güzel bir lezzet. Kimileri ziron der kimileri silor der. Ben hep siron diye duydum, öyle alıştım-öğrendim.

     İlkokuldayken annem ile apartmandaki diğer teyzeler kışlık hazırlık olarak yufka ve siron yapıp kuruturlardı. Annem kuruttuğu sironları bez bir torbada saklar, kışın misafir geleceği zaman veya bizim canımız istediğinde hemencecik hazırlardı. Artık eskisi gibi yufka-siron günleri olmuyor tabi herkes başka bir yere dağıldı gitti.

     Karadenizde bir çok yufkacıda siron hazır halde bulunuyor ancak İstanbul da bulmakda biraz zorlanıyorum, hatta henüz hiç denk gelmedim diyebilirim. O nedenle sironumu hazır yufkadan yapıyorum.

     Karadeniz usulu sironda kıyma görmedim hiç, ancak ben sirona kıymayı çok yakıştırıyorum ve öyle yapıyorum.

Malzemeler
Yufka
Yoğurt
Sarımsak
Kıyma
Soğan
Sıvı yağ
Pul biber
Salça

Miktarlarını keyfimize göre ayarlayabileceğiniz için özel olarak belirtmedim.





     Öncelikle yufkaları teker teker her iki ucundan kıvırdım,ortadan ikiye ayırdım (Ben 5 adet yufka kullandım). Her iki parçayı da yaklaşık 2 cm olacak şekilde dilimledim.


Kestiğim parçalatı yan çevirerek borcama dizdim. Borcamı tamamen doldurduktan sonra fırına koydum. Sertleşip biraz rengi değişene kadar kuruttum. 
(Ben bu işlemi, ertesi gün işim kısa sürsün diye bir gün önceden yaptım)


Yufkam fırında kururken kıymamı hazırladım. Bunun için önce soğanı iyice kavurdum, 2 diş kadar sarımsak kattım. Kıymayı ekledim, Kıymem pişerken salça, pul biber ve tuz kattım.


Sarımsaklı yoğurtdumu hazırladım. Sironumu servis etmeden hemen önce bir cezvede kaynattığım yarı yarıya sıvı yağ ve suyu borcamdaki sironun üzerine yumuşatması için eşit miktarda döktüm. Üzerine sarımsaklı yoğurdumu döktüm. En üzerine ise hazırladığım kıymamı serpiştirdim. 


İsterseniz kıyma yerine mantı sosu gibi salçalı sos yapabilirsiniz. 

Afiyet olsun 😉






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder